یزدفردا "دومین نشست كمیته انرژی كارگروه زیربنایی استان به ریاست مدیرکل دفتر فنی استانداری و با حضور اعضای این کمیته در محل دفتر فنی استانداری به منظور ارائه گزارش اقدامات انجام شده توسط دستگاههای عضو در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی و بهره گیری از انرژیهای نو در استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " عظیمی زاده " در این نشست با تشریح ساختار كمیته انرژی استان و روند پیگیری مصوبات و اهمیت این کمیته، تلاش مضاعف اعضاء در راستای اجرایی شدن مصوبات مرتبط با انرژی در سفر پرخیر و بركت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و سفرهای هیئت دولت به استان یزد را خواستار شد.
مدیر كل دفتر فنی استانداری افزود: جمع آوری ، تبیین و اشاعه روشهای صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی در سه گروه مجزا در بخش های خانگی، تجاری و صنعتی، پیگیری اجرای قوانین و دستورالعملهای افزایش بهره وری در عوامل تولید كننده و مصرف كننده انرژی، پیگیری اجرای استانداردهای تدوین شده در امور ساختمان و ... از جمله مبحث 19، پیگیری آماده سازی زمینه پژوهش و تحقیقات در زمینه انرژیهای نو، جمع آوری اطلاعات و منابع مربوط به روش های مختلف تولید انرژی و وسایل استفاده كننده این انرژی ها و پیگیری و تلاش به جهت مدون شدن فرهنگ بهینه مصرف انرژی از جمله اهداف پیشنهادی كمیته انرژی استان به مدیران و کارشناسان دستگاه های متولی این امر در استان می باشد.
در ادامه این نشست مسئول دبیرخانه این كمیته نیز گزارشی از برگزاری جلسات فشرده با مدیران و كارشناسان دستگاههای متولی انرژی در استان ارائه کرد.
در پایان اعضا به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود پیرامون برخی از پتانسیلهای استان در زمینه انرژیهای نو پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
یزدفردا /خ

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا